• Симултанка

  • Студијско путовање

  • Шаховска секција

  • Мали мајстори

  • Излет Ученика

ОШ "Милан Ракић"

Нови Београд, Војвођанска 62

Отворена врата

Календар такмичења

calendar 03

Завршни испит

Издавање простора

Бесплатни уџбеници

book 004 150

ПП служба

icon 090a

office 365

Професионална орјентација

Photos icon

Уџбеници за школску 2021/2022

otvorena knjiga

Јеловник у боравку

giphy

Узбуњивање

Alarm clock disabled icon 1

Пријава корисника

Само за регистроване кориснике

Сада на сајту

Ko je na mreži: 68 gostiju i nema prijavljenih članova

Примена фит педагогије

Примену  фит педагогије  која представља учење у покрету запослени Основне школе Милан Ракић посматрали су у периоду од 11.4. до 15.4. у Кршком ( Словенија) у Основној школи Јуриј Далматин. Партнери и домаћини овог пројекта новобеоградјане  су дочекали срдачно са разрађеним планом активности током job shadowinga. Сваког дана посетили су три часа на којима се примењује фит педагогија. Часови математике, биологије, географије, немачког и  енгеског језика као о сви часови у млађим разредима посећени су.  У школи Јуриј Далматин изузеетна важност придаје се и раду са децом која имају посебне потребе, тако да су сви ученици школе укључени у реализацију фит методе. Школа има базен и атлетску стазу а, када је био организован фит дан на атлетској стази био такмичарски полигон за децу са посебним потребама. То се у овој школи организује једне среде у месецу.

Наставница Биљана Ристић истиче да је посебно занимљив био час математике у првом разреду када су ученици усвајали знања о геометријским облицима. Наиме, на том часу наставница је на табли показала како изгледају геометријски облици (троугао, квадрат, круг), а ученици су имали задатак да уз помоћ вијаче направе задати геометријски облик уз ограничено време. Оно што је занимљиво ограченост временом за време док се ради задатак приказује се кроз музику док траје музика уценици праве геометријски облик, кад стане и они тада престају са радом.

Важност и бенефит учења у покрету је  вишеструка. Наиме ученици кроз ову методу учења активирају сва чула, на тај начин лакше и брже памте и усвајају потебне информације. Наставник  на часовима  фит педагигије је модератор, а ученици  реализују креацију. Директор сколе Милан Ракић, наставница немачког и учитељица приликом дискусије са ауторком фит методе и разменом искуства усагласили су и потврдили важност учења у покрету јер на тај начин деца  истражују, размишљају, креирају и мотивишу једни друге.
Fit for kids (fit4kids) је слоган начина учења у покрету.

Управо су и наставници новобеоградске школе присуствовали фит дану који је био изузетно динамичан. Након повратка учитељица школе Милан Ракић  је организовала са ученицима час у природи а на том часу су учили човекова чула. Тај час је био реализован у оближњем парку уз сагласност родитеља и ученици су подељени у групе имали и задатке прилагодјене чулу које су извукли из коверте као задатак.

Нпр. група која је извукла чула слуха након времена за уочавање имала је задатак да исприча остатку одељења шта су све чули у природи.... Такође наставица је и час физичког и здравственог васпитања спроводила кроз фит медоту тако што је у школском дворишту направљен за тај час полигон. Тада су ученици ходали по греди, прескалали вијачу, водили лопту и на крају полигона имали задатак да направе од вијаче прво слово свог имена. За време задатка остали су бодрили реализатора задатка. Искуство из Словеније је итекако драгицено и наставници ове школе ће наставити са применом.фит педагогије у настави. План учитељице ја да првии час радни дан почиње раубуђивање кроз петоминутне вежбе, а један час  недељно биће реализован кроз фит методу. То ће како каже наставница Биљана Ристић бити на часовима математике, српског језика, света око нас и физичког и здравственог васпитања.

20230204 01a

Биљана Ристић

 

 

Сарадња са вртићем и школом из Солуна – студијско путовање

 Неколицина наставника наше школе је била на студијском путовању у јануару 2023. године, у Грчкој. Посетили су вртићу и школу (Kindergarden Anatoliko Thessaloniki , 3rd Primary School Chalastra, Thessaloniki) у Солуну. Учесници путовања су били и директори, стручни сарадници, наставнци и васпитачи из више од десет школа и вртића у Србији.
Циљ путовања је била сарадња са вртићем и школом из Солуна као могућност за стварање партнерства и прављење заједничких пројеката у оквиру програма Еразмус+, умрежавање са  установама и просветним радницима из школа и вртића у Грчкој, упознавање са образовним системом Грчке, упознавање са културом старе и савремене Грчке и посета местима историјских догађаја и спомен подручјима у Солуну, Атини и Калампаки.
            У 3rd Primary School Chalastra госте је дочекала директорка Styliani Bebi, као и колега који је студирао у Београду 1985/6. године и препознао своје колегинице са класе у школи. Домаћини су представили школу и пројекате који они раде у сарадњи са 11 европских земаља. Школа има 90 ученика, налази се на периферији Солуна и има 15 вредних наставника који су отворени за сарадњу и нове пројекте, идеје и пријатељства широм Европе. Наши просветари су присуствовали часовима историје, енглеског језика, музичке културе и плеса. Посета се завршила заједничком игром ученика и наставника уз музику сиртакија и српског кола. 
            У Kindergarden Anatoliko Thessaloniki је директорка Vasiliki Taligkari заједно са васпитачима и децом представила вртић. Била је главна карика у организацији студијског  путовања. Приказала је у којим све пројектима они учествују и како сарађују са школама у окружењу. Свој рад су представили кроз изложбе и дечије продукте уз заједничку игру и песму.
Изразили су своје задовољство што су стекли нова познанства и пријатеље међу колегама у Србији. Нашу посету су одмах огласили на својим службеним сајтовима.
Просветари су после размене искустава са колегама из Солуна наставили пут Атине где су посетили значајне културно историјске знаменитости и музеје. Путовање је обухватало и обилазак Коринтског канала, Епидауруса (најакустичнијег позоришта старе Грчке), затим посете некадашње престонице Нафплиона, обилазак Делфа и Микене и незаобилазних Метеора.
 За наставнике је било веома значајно да се упознају са културним знаменитостима о којима уче децу и предају им. Лепоте са простора Грчке је тешко дочарати уколико их лично не видите и доживите, што ће посебно имати велики значај за њихов рад.

20230201 01
. . .

 

 

Пројекат Еразмус + Програм „Партиципација родитеља у школи“

 

thumbnail

У школској 2018/19. години, у нашој школи се спроводи пројекат Еразмус + Програма „Партиципација родитеља у школи“.  Група наставника наше школе је учествовала са овим пројектом на конкурсу којег у име Еразмус + Програма у Србији спроводи Темпус Фондација. Пројекат је одобрен и финансира се од стране ЕУ.

У оквиру пројекта наставници наше школе Весна Жакула-Јовановић, Радмила Ковачевић, Велиборка Пешић и Марија Лукић посетили су школу  Agrupamento  de Escolas D.Luis de Ataide у месту Пениши у Португалу. Посета је спроведена у циљу размене искустава са португалским колегама о активностима и учешћу родитеља у животу школе.
На састанку са представницима Савета родитеља имали смо прилику да лично  разговарамо са родитељима ђака и да се упознамо са активностима у које су  укључени у школи. Заједно  са наставницима, родитељима и ђацима школе  учествовали смо  у једној од активности која се спроводи у школи - Чишћење плаже.
У оквиру посете Португалу обишли смо  још неколико основних школа и вртића.  Присуствовали смо  и часовима где смо имали прилику да  директно са ђацима и наставницима разменимо знања и искуства. Захваљујемо се колегама у Португалу што су нам срдачно отворили врата  школе и своја искуства  поделили са нама. Организацији Темпус захваљујемо на указаном поверењу и радујемо се новим пројектима у оквиру Еразмус + Програма.

Марија Лукић

 Кликни на слику

portigal 1

. . . . . . . . . . . . . . . .

 

Осигурање ученика

eTwinning

etwinning 01